بلاگ

شروع به ترک یک عادت بد و تشکیل یک چیز جدید چگونه است

ترک عادت بد

شکل دادن به فعالیت های روزمره ما و حتی احساس اینکه نسبت به خودمان احساس می کنیم ، عادات می تواند شما را به وجود آورد یا شما را بشکند. تصمیم های سال نو شبیه به تلاش برای ترک یک عادت بد است. ما یک هدف را در ذهن داریم ، ابزارهایی را برای کمک به ما در رسیدن به موفقیت آماده می کنیم و برای ادامه هدف تلاش می کنیم. بنابراین چرا اکثر تصمیم ها و تلاش های سال نو برای شکستن یک عادت بد شکست می خورند؟

قدرت برای دوری از وسوسه ها کاهش می یابد. در نتیجه ، انگیزه به طور کلی کاهش می یابد ، و باعث می شود که ما به گذشته خود دور بشویم و همه اهداف خود را فراموش کنیم.

رویاهای رسیدن به خط پایان نیز به همین راحتی انجام می شود. بگویید می خواهید غذای سالم تری را شروع کنید. شما هر روز به مدت دو روز شروع به خوردن میوه و سبزیجات می کنید. در روز سوم ، کسی پیراشکی ها را به داخل دفتر می آورد. می توانید یکی داشته باشید؟ شما خیلی خوب عمل کرده اید ، بنابراین یک پیراشکی آسیب نمی بیند ، درست است؟ تمام چیزی که لازم است این است که با آن یک شیرینی شیرینی برای شما خوب باشد تا بعداً با بستنی خوب نشوید و سپس برای یک میان وعده نیمه شب پیتزا بزنید. با توجه به اینکه شما سبزیجات می خورید ، از داشتن نان شیرینی اشکالی ندارید زیرا هنوز در زمان های دیگر هنوز سالم می خورید.

رسیدن به اهداف و شکل دادن به عادت های جدید اینگونه کار نمی کند.

هنگامی که راحت در جایی که هستید ، جایگاه بسیار راحت است. شما از تلاش برای رسیدن به یک هدف خودداری می کنید زیرا به نظر می رسد غیرقابل دستیابی است یا از چیزی که در آن مکان در آن لحظه هستید و هدفی که می خواهید برای رسیدن به آن قرار داشته باشید راضی هستید.

شما نمی توانید از این مسئله خارج شوید زیرا هدف را خیلی زیاد تعیین می کنید. شما احساس ترک کردن اعتیاد می کنید زیرا هنوز مراحل مناسبی برای رسیدن به آن هدف تعیین نکرده اید. شکستن یک عادت بد ممکن است طولانی تر از شکل گیری یک چیز جدید باشد ، اما در روند شکل گیری یک عادت مثبت جدید ، شما به آرامی در حال شکستن بدی در طول مسیر هستید. هدف خود را تعیین کنید و این مراحل را برای شکستن عادت های بد و شکل گیری موارد مثبت جدید برای طولانی مدت دنبال کنید.

1. برای تنظیم الگوهای قدم های کوچک بردارید

الگوهای فوراً تغییر نمی کنند. زمان لازم است تا یک الگوی یا یک عمل به یک عادت تبدیل شود. وانمود کنید که هر روز (حداقل یکبار) می نوشید ، و هدف شما این است که کاملاً هوشیار از نوشیدن الکل باشید. در ترک کردن نوشیدنی الکلی، راحت تر و کارآمدتر این است که خود را در الگوهای نوشیدن کوچکتر محدود کنید. تعیین اهداف کوچک از جمله اینکه تنها به خودتان اجازه می دهید امروز یک شام بنوشید نه نوشیدنی با هر وعده غذایی ، باعث می شود دنبال کردن آسان تر و پیگیری آسان تر پیشرفت در اهداف خود آسان تر شوید ، بنابراین به شما انگیزه می دهید تا به ادامه سفر خود ادامه دهید.

2. از وسوسه هایی که به تغذیه اعتیاد یا عادت های بد شما کمک می کند ، دور شوید

کار برای شکستن یک عادت و جایگزین کردن آن با یک بخش بهتر بخشی از زندگی است دور ماندن از وسوسه ها بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید می باشد. شما وقتی خود را در مکانهای آشنایی که محرکهای شما حضور دارند قرار می دهید، به اعتیاد یا عادتهای بد خود کمک می کنید. جهان پر از فعالیت های سرگرم کننده است. برای گذراندن اوقات خوب نباید محدود به نوار یا قرص باشید. اگر دوستانتان سعی می کنند شما را وادار به بیرون آمدن و نوشیدن کنید یا با آنها مواد مخدر انجام دهید در حالی که تلاش می کنید هوشیار شوید ، پس با آنها صادق باشید. دوستان خوب به شما در رسیدن به هدف خود کمک می کنند ، نه اینکه شما را به عقب برگردانید.

چقدر بد می خواهید در شکستن یک عادت بد و شکل گیری یک مثبت موفق باشید؟ از آن قدرت استفاده کنید تا وسوسه های زندگی خود را از بین ببرید. افراد خاصی نیز باعث عادت ما می شوند. دوری از این افراد و تأثیر آنها بهترین راه حل برای دور شدن از هرگونه محرک ممکن است باشد. خارج از دید ، خارج از ذهن.

3. عادت های قدیمی خود را با نکات مشابه جدید جایگزین کنید

پیدا کردن چیزی شبیه به عادت بد شما می تواند به شما کمک کند تا به راحتی آن را جایگزین کنید. اگر فقط این انتخاب را داشته باشید که به عادت خود بپردازید یا در یک تعادل بمانید ، احتمالاً عادت شما در انتخاب شما تأثیر می گذارد. اگر دو انتخاب ، یک انتخاب جدید و یک انتخاب قدیمی داشته باشید ، شانس بهتری در انتخاب یک انتخاب جدید دارید که به شما کمک می کند یک عادت مثبت را شکل دهید زیرا این امر شما را در مقایسه با مکانی که قبلاً در آن قرار داشتید ، در یک سطح مرتفع قرار می دهد.

به عنوان مثال ، وقتی کسی که از مواد مخدر استفاده می کند احساس استرس می کند ، بیشتر از استفاده از داروها تمایل به استفاده از داروها ندارد و به تنهایی با استرس روبرو می شود. استفاده از داروها ، آنها را در مرحله بالاتر از گذشته قرار می دهد ، اما استفاده نکردن آنها را در همان سطح استرس زا نگه می دارد. درعوض ، اگر گزینه ای برای استفاده از مواد مخدر یا پیاده روی برای رهایی از استرس داشته باشید ، ممکن است پیاده روی کنید زیرا پیاده روی احتمالاً ذهن و بدن شما را تحت فشار قرار می دهد و شما را در وضعیت بهتری قرار می دهد.

اگر هنگام بیرون رفتن با دوستان الکل می نوشید و می خواهید هوشیار شوید ، یک نوشیدنی غیر الکلی جدید را امتحان کنید. شما هنوز هم از داشتن چیزی در دست خود لذت می برید و یک نوشیدنی خوب را می چشید (همان الگوهای قبلی را حفظ می کنید) ، اما این بار به عادت بد شما نخواهد رسید. همانطور که شما شروع به جایگزین کردن گزینه های بد خود با گزینه های بهتر می کنید ، احتمالاً ابتدا به انتخاب بهتری دست خواهید یافت ، بدون آنکه حتی به آن فکر کنید!

4. خود را دوست داشته باشید

دوست داشتن خود یک کلید مهم در از بین بردن زنجیرهای اعتیاد یا عادتهای بد شما می باشد. اینجا جایی است که یک ذهن قوی و عشق شدید به خودتان بازی می کنید. وقتی در آن لحظه هستید ، از خود بپرسید ، “آیا این واقعاً من را بهتر خواهد کرد؟ من خودم را بیش از حد دوست دارم که به این عادت بپردازم که فقط باعث می شود احساس رضایت موقت کنم ، در حالی که مرا برای آینده بدتر می کند. ” خود را به اندازه کافی دوست داشته باشید تا خود را از آسیب رساندن به حال و آینده خود متوقف کنید. شما مسئول اعمال خود و عواقب ناشی از آنها هستید. متوقف شوید و به این فکر کنید که چگونه تصمیمات شما واقعاً روی شما تأثیر می گذارد و فقط در این صورت باید تصمیم بگیرید.

همه ما در گذشته اشتباه کرده ایم. امروز روزی برای یادگیری از آنها است. آنچه را که می دانید ناشی از آن تصمیمات بد است ، نگه دارید. آیا می خواهید بارها و بارها آن درد را تسکین دهید؟ هدف خود را از این که عادت جدیدی را که می خواهید شکل ببخشید یا عادت دیگری را که می خواهید در خاطر داشته باشید حفظ کنید و به یک مرحله در هر زمان دست پیدا کنید.

وقتی یاد بگیرید بدون عادت زندگی کنید ، دیگر نیازی به زندگی آن ندارید. بدن و ذهن خود را کنترل کنید. تو مسئولی؛ بالاخره زنجیرها را باز کردید تو آزادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *